Vågsbygd videregående skole

Forskningsinformert læringsledelse
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Forskningsinformert læringsledelse
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 371.2011 Q
Klassifikasjon
Serie
År
  • 2016
Noter
  • Hensikten med dette heftet er å presentere og sammenfatte hva vi vet om den form for ledelse av utdannelsesinstitusjoner som fokuserer på høyest mulig læringsutbytte. Informasjon om elever og medarbeidere og forskningsbasert kunnskap om hva som virker, er grunnlaget for at man som leder, lærer og pedagog gjør intelligente og velbegrunnede valg.. Den forskningsinformerte lærer og leder er ikke slave av regneark, men utøver profesjonell dømmekraft. Forutsetningen for det er at man har kunnskap om hvilke pedagogiske innsatser som har størst mulighet for å virke etter hensikten, hvordan forholdene er i skolen og i den enkelte klasse, hvilke muligheter den enkelte elev skal bygge på, og hvilke utfordringer han eller hun skal håndtere. Denne kunnskapen kan ikke direkte eller mekanisk oversettes til handlinger; til det er undervisning og ledelse alt for komplekse oppgaver. Men den kan brukes til å treffe velinformerte beslutninger og til å forsikre seg om at tiltaket som ble valgt, faktisk hadde ønsket effekt.. Heftet er en del av Dette vet vi om... serien
ISBN
  • 978-82-05-49256-1
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00001987nam  22003015  4500
*00129090
*008160602s2016    no     ar         00nob 9
*019  $bl
*020  $a978-82-05-49256-1$bh.
*025  $a9788205492561
*040  $aBokbasen AS
*0411 $anob$hdan
*0820 $a371.2011$zh$223/nor
*0821 $a371.2$zb$223/nor
*096  $a371.2011 Q
*100 0$aQvortrup, Lars$8m
*24010$aDet ved vi om - forskningsinformeret læringsledelse
*24510$aForskningsinformert læringsledelse
*260  $aOslo$bGyldendal akademisk$c2016
*300  $a84 s.$c21 cm
*440 0$aDette vet vi om
*520  $aHensikten med dette heftet er å presentere og sammenfatte hva vi vet om den form for ledelse av utdannelsesinstitusjoner som fokuserer på høyest mulig læringsutbytte.  Informasjon om elever og medarbeidere og forskningsbasert kunnskap om hva som virker, er grunnlaget for at man som leder, lærer og pedagog gjør intelligente og velbegrunnede valg.. Den forskningsinformerte lærer og leder er ikke slave av regneark, men utøver profesjonell dømmekraft. Forutsetningen for det er at man har kunnskap om hvilke pedagogiske innsatser som har størst mulighet for å virke etter hensikten, hvordan forholdene er i skolen og i den enkelte klasse, hvilke muligheter den enkelte elev skal bygge på, og hvilke utfordringer han eller hun skal håndtere. Denne kunnskapen kan ikke direkte eller mekanisk oversettes til handlinger; til det er undervisning og ledelse alt for komplekse oppgaver. Men den kan brukes til å treffe velinformerte beslutninger og til å forsikre seg om at tiltaket som ble valgt, faktisk hadde ønsket effekt.. Heftet er en del av Dette vet vi om... serien
*574  $aOriginaltittel: Det ved vi om - forskningsinformeret læringsledelse
*70010$aSjøbu, Ane$d1969-$eovers.$jSE$8f
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig (ikke til norgeslån) Skolebibliotek371.2 Q