Vågsbygd videregående skole

Spørsmål og interaksjon i klasserommet
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Spørsmål og interaksjon i klasserommet
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 371.3 A
Klassifikasjon
Serie
År
  • 2017
Noter
  • Vi stiller spørsmål hver dag. Ofte gjør vi det fordi det er noe vi faktisk lurer på - for eksempel hva klokken er. I klasserommet stilles det også mange spørsmål, men disse spørsmålene er ofte ikke autentiske: Det er spørsmål som har et bestemt svar, og læreren vet som regel hva det riktige svaret er før spørsmålet stilles. Dette heftet handler om forskningen kan fortelle oss om læreres spørsmål i klasserommet, og hvordan du som lærer kan øve på og reflektere over dette i egen praksis. Hvordan kan du best mulig knytte spørsmålene dine til elevenes læring? Heftet tar for seg forskjellige former for spørsmål og spørsmålenes funksjoner i klassen, og ser på hvordan læreren kan bruke spørsmål til forskjellige formål. Bakerst i heftet finner du tips for å få elevene engasjert i klassesamtalene. Heftet er en del av Dette vet vi om... serien
ISBN
  • 978-82-05-50235-2
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00001696nam  22002651  4500
*00129089
*008170213s2017    no     ar         00nob 9
*019  $bl
*020  $a978-82-05-50235-2$bh.
*025  $a9788205502352
*040  $aBokbasen AS
*0411 $anob$hdan
*0820 $a371.3$zh$223/nor
*090  $c371.3$dA
*096  $a371.3 A
*10010$aAndersson-Bakken, Emilia$d1982-$0(NO-TrBIB) 15019842$8f
*24010$aSpørgsmål og interaktion i klasserummet
*24510$aSpørsmål og interaksjon i klasserommet$cEmilia Andersson-Bakken
*260  $aOslo$bGyldendal akademisk$c2017
*300  $a59 s.$c20 cm
*440 0$aDette vet vi om
*520  $aVi stiller spørsmål hver dag. Ofte gjør vi det fordi det er noe vi faktisk lurer på - for eksempel hva klokken er.  I klasserommet stilles det også mange spørsmål, men disse spørsmålene er ofte ikke autentiske: Det er spørsmål som har et bestemt svar, og læreren vet som regel hva det riktige svaret er før spørsmålet stilles. Dette heftet handler om forskningen kan fortelle oss om læreres spørsmål i klasserommet, og hvordan du som lærer kan øve på og reflektere over dette i egen praksis. Hvordan kan du best mulig knytte spørsmålene dine til elevenes læring? Heftet tar for seg forskjellige former for spørsmål og spørsmålenes funksjoner i klassen, og ser på hvordan læreren kan bruke spørsmål til forskjellige formål. Bakerst i heftet finner du tips for å få elevene engasjert i klassesamtalene. Heftet er en del av Dette vet vi om... serien
*574  $aOriginaltittel: Spørgsmål og interaktion i klasserummet
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig (ikke til norgeslån) Skolebibliotek371.3 A