Forfatter
Tittel Pedagogisk analyse: beskrivelse av en pedagogisk analysemodell til bruk i grunnskolen
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Serie
År
Noter Dette heftet handler om helheten og de ulike fasene i en pedagogisk analysemodell. Heftet presenterer en modell for analyse av pedagogiske utfordringer som lærere og skoleledere kan møte i forhold til enkeltelever, grupper eller klasser av elever og på skolenivå. Modellen er ikke en undervisningsmetode, men en systematisk måte å analysere utfordringer for så å komme fram til hensiktsmessige tiltak i den pedagogiske praksis. Analysemodellen er utviklet ut fra forskningsbasert kunnskap, og den er utprøvd og evaluert med gode resultater i forhold til elevenes faglige og sosiale læringsutbytte. Disse positive resultatene er oppnådd ved at modellen primært retter søkelys på de faktorene i læringsmiljøet og undervisningen som forskning viser at har en positiv effekt på elevenes læring. Denne pedagogiske analysemodellen og dette heftet kan brukes av lærere og skoleledere i sitt daglige arbeid, men det kan også med fordel brukes i grunn- og videreutdanning av lærere.
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001681nam 22002295 4500
*00129088
*008111108s2012 no ar 00nob 9
*019 $bl
*020 $a978-82-05-42308-4$bh.
*025 $a9788205423084
*040 $aBokbasen AS
*0820 $a372.1102$zh$223/nor
*096 $a372.1102 N
*100 0$aNordahl, Thomas$d1958-$jNO$8m
*24510$aPedagogisk analyse$bbeskrivelse av en pedagogisk analysemodell til bruk i grunnskolen
*260 $aOslo$bGyldendal akademisk$c2012
*300 $a57 s.$bill.$c20 cm
*440 $aDette vet vi om
*520 $aDette heftet handler om helheten og de ulike fasene i en pedagogisk analysemodell. Heftet presenterer en modell for analyse av pedagogiske utfordringer som lærere og skoleledere kan møte i forhold til enkeltelever, grupper eller klasser av elever og på skolenivå. Modellen er ikke en undervisningsmetode, men en systematisk måte å analysere utfordringer for så å komme fram til hensiktsmessige tiltak i den pedagogiske praksis. Analysemodellen er utviklet ut fra forskningsbasert kunnskap, og den er utprøvd og evaluert med gode resultater i forhold til elevenes faglige og sosiale læringsutbytte. Disse positive resultatene er oppnådd ved at modellen primært retter søkelys på de faktorene i læringsmiljøet og undervisningen som forskning viser at har en positiv effekt på elevenes læring. Denne pedagogiske analysemodellen og dette heftet kan brukes av lærere og skoleledere i sitt daglige arbeid, men det kan også med fordel brukes i grunn- og videreutdanning av lærere.
*70010$aKeeping, David$d1952-$eillustr.$8m
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening