Vågsbygd videregående skole

Pedagogisk analyse: beskrivelse av en pedagogisk analysemodell til bruk i grunnskolen
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Pedagogisk analyse: beskrivelse av en pedagogisk analysemodell til bruk i grunnskolen
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 372.1102 N
Klassifikasjon
Serie
År
  • 2012
Noter
  • Dette heftet handler om helheten og de ulike fasene i en pedagogisk analysemodell. Heftet presenterer en modell for analyse av pedagogiske utfordringer som lærere og skoleledere kan møte i forhold til enkeltelever, grupper eller klasser av elever og på skolenivå. Modellen er ikke en undervisningsmetode, men en systematisk måte å analysere utfordringer for så å komme fram til hensiktsmessige tiltak i den pedagogiske praksis. Analysemodellen er utviklet ut fra forskningsbasert kunnskap, og den er utprøvd og evaluert med gode resultater i forhold til elevenes faglige og sosiale læringsutbytte. Disse positive resultatene er oppnådd ved at modellen primært retter søkelys på de faktorene i læringsmiljøet og undervisningen som forskning viser at har en positiv effekt på elevenes læring. Denne pedagogiske analysemodellen og dette heftet kan brukes av lærere og skoleledere i sitt daglige arbeid, men det kan også med fordel brukes i grunn- og videreutdanning av lærere.
ISBN
  • 978-82-05-42308-4
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00001681nam  22002295  4500
*00129088
*008111108s2012    no     ar         00nob 9
*019  $bl
*020  $a978-82-05-42308-4$bh.
*025  $a9788205423084
*040  $aBokbasen AS
*0820 $a372.1102$zh$223/nor
*096  $a372.1102 N
*100 0$aNordahl, Thomas$d1958-$jNO$8m
*24510$aPedagogisk analyse$bbeskrivelse av en pedagogisk analysemodell til bruk i grunnskolen
*260  $aOslo$bGyldendal akademisk$c2012
*300  $a57 s.$bill.$c20 cm
*440  $aDette vet vi om
*520  $aDette heftet handler om helheten og de ulike fasene i en pedagogisk analysemodell.  Heftet presenterer en modell for analyse av pedagogiske utfordringer som lærere og skoleledere kan møte i forhold til enkeltelever, grupper eller klasser av elever og på skolenivå. Modellen er ikke en undervisningsmetode, men en systematisk måte å analysere utfordringer for så å komme fram til hensiktsmessige tiltak i den pedagogiske praksis. Analysemodellen er utviklet ut fra forskningsbasert kunnskap, og den er utprøvd og evaluert med gode resultater i forhold til elevenes faglige og sosiale læringsutbytte. Disse positive resultatene er oppnådd ved at modellen primært retter søkelys på de faktorene i læringsmiljøet og undervisningen som forskning viser at har en positiv effekt på elevenes læring. Denne pedagogiske analysemodellen og dette heftet kan brukes av lærere og skoleledere i sitt daglige arbeid, men det kan også med fordel brukes i grunn- og videreutdanning av lærere.
*70010$aKeeping, David$d1952-$eillustr.$8m
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig (ikke til norgeslån) Skolebibliotek371.102 N