Forfatter
Tittel
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Serie
År
Noter Peder Haug presenterer i dette heftet et av de mest betydningsfulle begrepene og praksisfelt i skolen, nemlig inkludering. Hvordan skal barn og unge med ulik bakgrunn, kjønn og forutsetninger delta aktivt sammen i sosiale og faglig felleskap og samtidig realisere sitt potensial for læring? Dette spørsmålet kan inkluderingsbegrepet gi svar på, og det er mulig å omsette det til praktisk pedagogikk. Dypest sett handler inkludering om forholdet mellom individet og felleskapet, og dette heftet gir både god forståelse for hva begrepet innebærer og en rekke føringer for hvordan inkludering kan realiseres i skolen.
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001314nam 22002535 4500
*00129085
*008140113s2014 no ar 00nob 9
*019 $bl
*020 $a978-82-05-46722-4$bh.
*025 $a9788205467224
*040 $aBokbasen AS
*0411 $anob$hdan
*0820 $a371.9046$zh$223/nor
*096 $a371.9046 H
*10010$aHaug, Peder$d1947-$jNO$0(NO-TrBIB)90074125$8m
*24010$aInklusion
*24510$aInkludering
*260 $aOslo$bGyldendal akademisk$c2014
*300 $a47 s.$c20 cm
*440 0$aDette vet vi om
*520 $aPeder Haug presenterer i dette heftet et av de mest betydningsfulle begrepene og praksisfelt i skolen, nemlig inkludering. Hvordan skal barn og unge med ulik bakgrunn, kjønn og forutsetninger delta aktivt sammen i sosiale og faglig felleskap og samtidig realisere sitt potensial for læring? Dette spørsmålet kan inkluderingsbegrepet gi svar på, og det er mulig å omsette det til praktisk pedagogikk. Dypest sett handler inkludering om forholdet mellom individet og felleskapet, og dette heftet gir både god forståelse for hva begrepet innebærer og en rekke føringer for hvordan inkludering kan realiseres i skolen.
*574 $aOriginaltittel: Inklusion
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening