Vågsbygd videregående skole

Motivasjon, tro på seg selv og ros
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Motivasjon, tro på seg selv og ros
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 370.15 M
Klassifikasjon
Serie
År
  • 2016
Noter
  • Motivasjon har avgjørende betydning for elevers læring. En av lærerens viktigste oppgaver er derfor å motivere elevene. Det er samtidig en av de vanskeligste oppgavene læreren har, fordi motivasjon er et komplekst fenomen som påvirkes av mange faktorer. Dette heftet gir en introduksjon til hva vi vet om motivasjon i skolen, og hvordan motivasjon henger sammen med en rekke andre faktorer. Det gjelder for eksempel elevenes tro på seg selv og tilgang til læring, omfanget av og kvaliteten på rosen de får, og forventningene som stilles til dem - både av læreren og av dem selv. I heftets siste kapittel oppsummeres viktige poeng fra den nyeste forskningen innen motivasjon i skolen og hvilke praktiske følger de har. Disse punktene kan læreren reflektere over og bruke i sin egen undervisning for å øke motivasjonen - og dermed læringen - hos sine elever. Heftet er en del av Dette vet vi om... serien
ISBN
  • 978-82-05-49599-9
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00001799nam  22003015  4500
*00129084
*008160531s2016    no     ar         00nob 9
*019  $bl
*020  $a978-82-05-49599-9$bh.
*025  $a9788205495999
*040  $aBokbasen AS
*0411 $anob$hdan
*0820 $a370.154$zh$223/nor
*0821 $a370.15$zb$223/nor
*096  $a370.15 M
*100 0$aManger, Terje$d1950-$jNO$8m
*24010$aMotivation, tro på sig selv og ros
*24510$aMotivasjon, tro på seg selv og ros
*260  $aOslo$bGyldendal akademisk$c2016
*300  $a61 s.$c21 cm
*440 0$aDette vet vi om
*520  $aMotivasjon har avgjørende betydning for elevers læring. En av lærerens viktigste oppgaver er derfor å motivere elevene.  Det er samtidig en av de vanskeligste oppgavene læreren har, fordi motivasjon er et komplekst fenomen som påvirkes av mange faktorer. Dette heftet gir en introduksjon til hva vi vet om motivasjon i skolen, og hvordan motivasjon henger sammen med en rekke andre faktorer. Det gjelder for eksempel elevenes tro på seg selv og tilgang til læring, omfanget av og kvaliteten på rosen de får, og forventningene som stilles til dem - både av læreren og av dem selv. I heftets siste kapittel oppsummeres viktige poeng fra den nyeste forskningen innen motivasjon i skolen og hvilke praktiske følger de har. Disse punktene kan læreren reflektere over og bruke i sin egen undervisning for å øke motivasjonen - og dermed læringen - hos sine elever. Heftet er en del av Dette vet vi om... serien
*574  $aOriginaltittel: Motivation, tro på sig selv og ros
*70010$aEidnes, Trond$eovers.$d1952-$jn.
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig (ikke til norgeslån) Skolebibliotek370.15 M